|
Post by C Upp on Jan 9, 2007 11:24:03 GMT -5
Nu är jag jääävligt less på bilfan.. (Boran). Hade den inne på Service igår... Lite sent, skulle varit inne för över 1000 mil sen, men det borde inte vara nån fara... 3700:- för att byta olja och fylla på spolarvätska, och koppla upp en dator till bilen och se att allt står rätt till... Mmm... Prisvärt. (+38kr för en skruv, som jag inte ens vet vad den går till). Så fick jag även besked om att det fanns lite mer jobb som de inte hade tid för så jag fick boka in en tid om två veckor... Vad var det då... Jo Avgasssytemet läckte... Kamremmen hade lite sprickor och bromsarna bak ligger på... Wow... vad billigt det kommer bli.
Så tar man bilen och ska köra hem. Drar ut den på Bärbyleden, upp i 110+ och känner så den går som den ska... Visst prima. Så är det dags att svänga av... Foten på bromsen... Hmm... Vad dåligt den bromsar... Och bromspedalen går ner i botten och all bromsverkan försvinner....
Pumpar som en idiot och får handbromsa mig ner i fart så jag kan svänga av utan att dra ut i diket... Gick väl bra. Men när jag väl svängt av och kommit ner i fart och nästan är hemma... DÅ sätter bilen igång å pipa och visa röd varningslapma... Lite sent kan tyckas.
Så ner med bilen idag igen... Få se vad fan det här kalaset kommer gå på. Har stor lust att sälja bilfan, men nu när man kostar på den allting nytt så ska jag väl utnyttja det också. Men jag säger då det... Jag köper aldrig en Volkswagen igen... Jävla skitbilar!
|
|
|
Post by Gulliz on Jan 9, 2007 12:07:16 GMT -5
Låter som dom glömde att kolla bromsvätske nivån och om de var sprickor i bromsslangarna=) För billigt att kolla.. Skit i att lämna in de hos Perssons.. Kan ju ta en bättre privat meck som stämplar lika fint i service boken som Persson + att jag personligen skulle nog tro att den mecken gör jobbet bättre=)
Men Säg de till dom på Persson att efter service så tappade du bromsförmågan och dom anmärkte BARA på att bromsarna lågann på bakhjulen..
Lämnade in min gammal jobb bil på volvo.. (hade Renualt Master) Skulle iaf servas.. kom 9 mil med bilen innan bromsbeläggen var slut.. AJBAJA på volvo och dom fick betala nya bromsbelägg och jobb...
|
|
|
Post by C Upp on Jan 9, 2007 15:34:02 GMT -5
Mjo, jag känner en kille på Perssons. Det är därför det är enklast så... Tack vare att den var på service igår så fick jag en tid snabbt idag, och till och med gratis bärgare dit... Så det var ju inte så illa... Få se hur det går för dom om jag kan få ut bilen i morgon och få se vad det är för fel. Bromsvätska var det fullt, kollade jag själv så fort jag märkte att det var dåligt. Och enligt dom så har de inte pillat nåt på bromsarna (trodde de haft oken lösa och kanske fått i luft i bromssystemet) Men. är det nåt dom gjort fel så kommer bilen aldrig tillbaka dit.
Fick åka Vinterbilen till jobbet idag... Lite läskigt då man inte vet om man kommer fram dit man ska, speciellt med dubbfria allvädersdäck. Men det gick bra. Får ta den i morgon också, sen hoppas jag väl ha bilen tillbaka. Tråkigt utan stereo också...
|
|
|
Post by Gulliz on Jan 10, 2007 13:00:28 GMT -5
Tråkigt utan stereo också... HAHAHAHAHA... Nää men hoppas du behöver betala så lite som möjligt.. Tycker dom e dumma i huvet på Persson så.. Fast ja kör LT35 på jobbet så hatar jag dom och WV
|
|
|
Post by masen on Jan 12, 2007 11:07:15 GMT -5
hmm, dubbfria allvädersdäck på vinterbilen! jaja.... ring mig innan du servar nästa gång ska du få ett schysst VW-tips =)
|
|