|
Post by Jadzia on Jul 19, 2005 15:11:36 GMT -5
www.vanaaken.com/europe/index.aspnån som vet nått om dom? åf i sverige, norden? kvalitet? prisvärt? (har dock inga priser) blev lite sugen på deras turbokonverteringssats (puh långt ord) till cinquecento. lovar att höja effekten från 54(org) till 85hk ;D om jag samtidigt köper deras chip så blir det ytterligare upp till 35% ökning ;D ;D fan va ni kommer att dräpas
|
|
|
Post by C Upp on Jul 19, 2005 20:16:03 GMT -5
Det är ju ett brttiskt företag så det blir väl inte så jobbigt att ta in i Sverige, frågan är ju vad kittet kostar... Min åsikt är att det verkar vara ett bra kitt. Garrett gör bra turboaggregat, och vid laddtryck så låga som 0.3 bar så bör orginaldelarna fungera oklanderligt. Om man dessutom går över till att köra på Etanol (E85) så minskar man risken för att spika sönder motorn och kyler samtidigt allting bättre. Men det är ju inget måste... Intercooler var inte heller med, och behövs nog inte med så lite laddtryck heller... Kan ju vara bra om man vill ställa upp laddtrycket "lite" till. Det finns två frågor jag skulle ställa dom om jag skulle kontakta dom, eller kanske tre... Pris? Hur många de sålt? (ungefär) Vad frakten går på och om man behöver betala tull till sverige? Skitkul att det finns bra trimm till den, precis vad du "behövde" Jag hjälper gärna till med installationen om du köper bil o kitt. flyttar tråden till Trimm-forumet
|
|
|
Post by Tuff-Tuff on Jul 20, 2005 5:43:19 GMT -5
Jag betalade inte tull när jag beställt från england.
|
|
|
Post by C Upp on Jul 20, 2005 6:27:53 GMT -5
Jag vet inte hur det är med england, tror inte man betalar tull därifrån...
|
|
|
Post by Jadzia on Jul 20, 2005 10:45:30 GMT -5
det e `taxfree` om man beställer från england, dom som brukar skicka utanför kanalen iaf.
|
|
|
Post by masen on Jul 21, 2005 0:17:22 GMT -5
har man otur så kan man åka på tull för grejerna, lite olika, torskade på både tull och moms när jag beställde grejer från england då man trodde jag importerat för att sälja..... var ju iofs ett antal år sedan....
|
|
|
Post by lifter on Sept 25, 2005 6:16:45 GMT -5
Det är ju innom EU så det borde ju inte vara ngn tull..
|
|