|
Post by EEB on Jun 25, 2005 8:37:54 GMT -5
Tänkte att bulten kunde hålla kurs i "Förgasarturbo for Dummies" ;D
Har lite såna planer för delican.
|
|
|
Post by C Upp on Jun 26, 2005 18:59:57 GMT -5
delican? Tja, det som egentligen bara behövs är ju en elektrisk bränslepump från en ordentlig bil, typ 740 Turbo eller liknande. En Bränsletrycksregulator av märket Malpassi som är gjord för förgasarturbobruk (leder in tryck i den så höjs soppatrycket) och lite hål i förgasaren... Ta reda på vad det är för modell på förgasaren så ska jag ta reda på vad som behövs... Tror det ska va ett hål in i flottören i alla fall, och kanske lite avslipning av bränslenålen för att få i mer soppa. Så är det väl en höjdare att bygga ett plenum innan fuggen så trycket blir jämnare och du lättare får ut slangar till regulatorn och till BOOST-mätaren Och ett grenrör alternativt en böj från orginalet till turbon, och en turbo behövs ju såklart... Mitt bygge gick väl på runt 8-9000 spänn, och skulle funkat mkt bättre om jag gjort rätt från början 8) Men det är ju fusk
|
|
|
Post by EEB on Oct 12, 2005 20:59:46 GMT -5
Har en ny ide tänkte man skulle tjacka en B230FT och hiva ner i liket. va tror du om det ?
|
|
|
Post by C Upp on Oct 13, 2005 7:58:54 GMT -5
Leta hellre reda på en B230ET, så får du ännu mer hästar. Eller en B23 med 16v-toppen från B234... Eller bara en B234 som du turbokonverterar...
Kör på. HIttar du en motor så har du ju garage att vara i. Bara att bygga nya motorfästen juh. Så tar du Volvo-låda och kör mot bakaxeln... Perfekt
|
|
|
Post by lifter on Oct 16, 2005 7:39:24 GMT -5
Fan det låter ju skitenkelt! Kanske ska turbokonvertera min också?!?!?!
|
|
|
Post by C Upp on Oct 16, 2005 13:02:29 GMT -5
Det låter alltid skitenkelt...
|
|