|
Post by C Upp on Aug 18, 2008 14:39:24 GMT -5
Tobbe på jobbet tog med mig ut en sväng i sin 600-hästars Saab idag på eftermiddagen. Riktigt rolig bil måste jag säga. Var man inte Saabfrälst innan så blir man nu. Vi kom aldrig över 4:ans växel, det finns visst två till men jag vette fan om jag vågar sitta brevid då. Video (mobiltelefon) finns inom kort på rodljusracing.se/media/video/saabtobbe.aviInfo om bilen finns bl.a här: www.garaget.org/?car=56564
|
|
|
Post by John on Aug 19, 2008 4:54:04 GMT -5
Fet bil ! Kan tänka mig att det var roligt. Fick den verkligen fäste på de lägre växlarna?
|
|
|
Post by C Upp on Aug 19, 2008 6:26:16 GMT -5
Näe, den spann mest på 1-2 och lite på 3:an. Det gjorde det lite mer spännande. Men den gick väldigt rakt ändå tack vare diffen. Jag var måttligt rädd mot slutet av repan i slutet av filmen. Vägen var inte vidare jämn och det var en del trafik. Men Tobbe visste vad han gjorde så det gick bra ändå. Värsta mappen dom haft på bilen gjorde att den kunde spinna loss på 5:an i höga hastigheter, men dom ställde ner trycket lite för det vart lite för jobbigt att hantera.
Sveriges snabbaste GatSaab är det i alla fall. Finns visst två värre. En obesiktigad och en som kör med lustgas. Men som riktig "laglig" gatbil så är den snabbast.
|
|