|
Post by C Upp on May 24, 2006 19:13:14 GMT -5
Var ute på Lunda idag med Gulliz, Stengah och Jadzia (nu är det rättstavat)... Gick väl sådär. Förlåt att vi inte sa till innan. Men det var stundens ingivelse.
Resultat: Min koppling slirar järnet, Gulliz har nog bränt sin koppling också, Jadzia blåste nog en toppackning och de tvingades sanera banan från hans glykol... Stengahs bil verkar funka fortfarande.
Kul som fan var det i alla fall, trots att de inte hade tidtagning. Kan inte annat än att rekomendera att åka dit på Onsdagar mellan 18-21, betala 50:- och köra dragracing, nästan på riktigt.
edit: Jag glömde säga att jag nog har nåt slags problem med motorn också. Oljetryckslampan börjar lysa när jag svänger kraftigt åt vänster och gasar lite. Verkar som att mina 4 liter olja börjar ta slut... Har bara kört runt 100 mil än...
|
|
|
Post by Jadzia on May 25, 2006 3:58:05 GMT -5
j-a-d-z-i-a
|
|
|
Post by Gulliz on May 25, 2006 5:56:06 GMT -5
Japp... min koppling lär väll bytas innom 100mil.. Inge skoj.. Ringde ATM i dag men dom bad mig återkomma i morron.. Får ut mest nm vid 5000varv och uppåt.. Då börjar kopplingen.. laddet har inte så stor betydelse.. men 0.4-0.5 bar och vid 5000rpm.. så börjar de luckta. Nu får bilen stå i garaget tills på måndag sedan e de bara fram och tillbaka till jobbet 2 dar innan man drar till Trollhättan.. blir nog S60R koppling.. Den e ju iaf god för 400hk.. börjar ja komma upp i de så vette fan va man ska göra.. hehe.. skaffa diff kanske.. hehe..
Men de ja kommer klart till Lunda på onsda efter åker raka vägen från Trollhättan till Lunda.. hehe..
|
|
|
Post by C Upp on May 25, 2006 8:09:04 GMT -5
Klart du måste testa kopplingen direkt på Lunda... Håller inte S60R-kopplingen så har du ju uppenbarligen mer än 400häst i maskinen
|
|
|
Post by Tuff-Tuff on May 25, 2006 10:08:23 GMT -5
tycker att vi borde boka in en onsdag i månaden och dra till lunda och köra av oss lite va riktigt kul
|
|
|
Post by masen on May 25, 2006 10:08:28 GMT -5
Såg ni en röd kompressorladdad Opel Astra Gsi när ni var där? En kompis granne kör den och sist vi var ute så körde han byxorna av massa volvos =)
|
|
|
Post by C Upp on May 25, 2006 10:12:41 GMT -5
Kan jag inte säga att vi såg. Det var förvånansvärt lite bilar... Hoppas han är där nästa gång då.
|
|