|
Post by danneman on Sept 7, 2006 8:14:24 GMT -5
Tja... Åkte igår på Luthags esplanade.... gick i 80 blås... under en väldigt kort tid... typ emellan 2 rödljus... vips så kom en blå vit bakom... jag körde lagligt efter det... med en blå vit V70 i arslet ... han låg mkt nära... vid rondellen vid polishuset ledsnade jag...tog rondellen utan att röra bromsen.. typ i 55 km/h... då ledsnade polisen och stoppade mig... Visade körkort osv... fick blåsa... så långt allt normalt.... Sen frågade han om jag tagit knark !!?? För min körstil va så aggresiv så man måste ha tagit något för att köra så sa han !! Sen skulle han lysa mig i ögonen med sin "maglite".. då tappar han den så den studsar mellan honom och min dörr flera gånger-- !!!! Jag blir tok förbannad och säger åt honom att vara rädd om bilen !!! svaret blir: Det verkar ju inte du vara i allafall... som du kör !!! Då blir jag riktigt förbannad och säger att det är min bil och om jag vill pajja den är det en sak... Då frågar han om jag någonsin fått lämna prov för doping !!!! vilken jävla idiot till snut alltså... Suck... fan va matt man blir i bland... Dessutom sa han att han hade hört däckskrik i rondellen .... ha ha ha ha.,,,, de e ju mindre troligt...
|
|
|
Post by C Upp on Sept 7, 2006 8:56:17 GMT -5
Vilket stolpskott. Du skulle visat rödljusracing-dekalen och sagt att du är proffs på sånt där ;D
|
|
|
Post by Gulliz on Sept 7, 2006 10:54:16 GMT -5
Hehe.. Dom e bra korkade poliserna i bland.. Tur att dom oftast skiter i en när man kör jobb bilen.. Fyrislundsgatan mot gränby C, 65-70 med polisen i arslet, ja såg han och fortsatte i samma hastighet.. (ja var mitt uppe i en matrunda och kunde inte släppa av så mycke för då skulle de skita sig rätt kraftigt med tiden) iaf.. när man kommer fram till korsningen vid grämby C och 288an så byter snuten fil och jag kör åt mitt håll.. //Gulliz
|
|
|
Post by masen on Sept 11, 2006 9:26:08 GMT -5
OM snuten djävlas, djävlas tillbaka.... Jag blev stoppad av en polis som ville titta på lappen. Jag bad honom då legitimera sig, vilket han inte kunde!!!!!! Han fick ropa på en kollega som hade leg med sig =)
|
|