|
Post by C Upp on Apr 6, 2005 17:50:26 GMT -5
Igår gick bensinpriset i Sverige över en magisk gräns. Helt plötsligt kostade en liter bensin 11.04:- på vissa mackar. Enligt aftonbabblet är det det högsta bensinpriset någonsin i Sverige. Dock så tycker jag mig minnas för två sommrar sen att jag betalade 11.50 nånting för en liter, men det kanske var ett enstaka undantag. I dag varnar samma tidning för att bensinpriset kommer stiga ytterligare under sommaren. 14 kronor för en liter soppa är mycket troligt enligt experterna och kanske till och med 15 spänn! Detta är enormt dåliga nyheter för oss som gillar att köra! Svaret ligger, i alla fall för mig, i Etanol! Jag kommer köra min Racer-142:a på Etanol när den blir klar. Och jag funderar starkt på att konvertera Bruks-740:n likaså. Det som behövs är en ställbar bränsletrycksregulator så man kan öka bränsletrycket. Den är inte dyr. En bil som körs på Etanol drar ca 30% mer bränsle, men med ett bensinpris på 15kr/l och etanolpriset runt 7kr/l så känns det ändå som en no brainer. Det är i alla fall min lösning. Läs mer på www.etanol.nuDet är såklart olagligt, som allt annat som inte ger mer klirr i Perssons ficka Men det skiter jag i!
|
|
|
Post by EEB on Apr 9, 2005 12:23:37 GMT -5
Annars kan man ju åka till rimbo och tanka för runt 8-9 spänn.
|
|